Pages

  • Home
  • About me
  • Beauty
  • Fashion
  • Lifestyle

Steamed pork buns (chifle umplute cu porc la abur)

3.3.13

 HEY! :D

    Pe langa blogurile de beauty pe care le citesc cu foarte mare interes si placere, imi mai place sa citesc si bloguri culinare, in mod special cele asiatice pentru ca macarea asiatica este preferata mea si pentru ca imi place sa ma chinuiesc in bucatarie haha :))) Unul dintre blogurile mele preferate este cel a lui Vivian Pang: Vivian Pang Kitchen, mare atentie, o sa va faca pofta garantat, de la ea ma mai inspir din cand in cand :D In urma cu vreo doua zile m-a chinuit talentul si m-a lovit o pofta umitoare de acele chifle umplute cu diverse chestii si gatite la abur pe care le vad peste tot pe internet si nu am mai rezistat si-am zis: Gata, acum ma duc si le fac si asta am si facut. Acum sa vedem ce mi-a iesit :))

[ce vedeti in poza de mai sus am incercat sa fac eu (am folosit alta umplutura), poza este luat de pe blogul lui Vivian - Vivian Pang Kitchen]

Ingrediente:

Pentru aluat:

  • 250 ml apa calduta;
  • 3 linguri zahar;
  • jumatate pliculet drojdie;
  • 410 gr faina;
  • 3 linguri ulei;
  • 1/4 lingurita sare;
  • 1 1/2 lingurita praf de copt;
   Din aluatul de mai sus puteti face si paine, eu am ales sa fac astazi chifle (ies putin cam dulci, daca le vreti mai sarate puteti sa adaugati mai putin zahar sau sa puneti mai multa sare). O sa vedeti ca o sa aveti nevoie de mai multa faina, adaugati pe parcurs, n-am m-ai masurat dupa ce-am pus cele 410 gr de faina.

(astea sunt chiflele pe care le-am facut astazi :D)

   Intr-un castron amestacati apa cu zaharul si drojdia. Lasati sa stea tot amestecul cam 5 minute apoi adaugati sarea, uleiul, praful de copt si faina. Framantati bine tot sa iasa cat mai fraged (eu am izbit bine de tot aluatul vreo 5 minute) apoi ungeti putin castronul cu ulei si lasati aluatul sa stea la crescut 1 ora, acoperiti castronul cu un prosop.

(amestecul de apa+ zahar+drodjie, foarte intersanta poza stiu :D :D)

(aluatul dupa ce l-am facut, statea la crescut)

   Pana creste aluatul ne ocupam de umplutura, pe internet o sa gasiti o gramada de variante, eu am ales sa le umplu cu ce-am gasit prin frigider, am avut si ghinionul de a avea foarte putin sos de soia, dar m-am descurcat cu ce-am avut :))

Pentru umplutura:
  • un morcov mare;
  • un ardei gras;
  • 3 antricoate porc;
  • 3 linguri sos de soia;
  • 6-7 linguri sos de stridii;
  • sare (dupa gust);
  • 50 gr zahar;
  • vin rosu (am pus dupa ochi);
  • amidon de porumb (sau faina).
   Am taiat morcovul,ardeiul gras si carnea de porc in bucatele potrivite (inainte de a taia carnea eu am pus-o la fiert, dar puteti sa sariti peste pasul acesta si sa o puneti direct in ulei). Am calit in ulei morcovul, apoi am adaugat ardeiul si apoi carnea de porc care era deja prajita. Am adaugat sosul de soia, sosul de stridii si vinul si le-am lasat putin pe foc apoi am adaugat zaharul si am adaugat si sare (din cauza ca nu am avut suficient sos de soia a trebuit sa pun putina sare) si le-am lasat pe foc pana zaharul s-a topit. Intr-un castronel am pus putina apa pe care am amestecat-o cu amidonul de porumb si am adaugat putin cate putin in tigaie ca sa ingros sosul. Lasati amestecul sa se raceasca bine de tot (eu l-am pus fierbinte si n-am sa repet experienta asta :D)

(umplutura)
  
   Bun, dupa ce-a trecut o ora si aluatul si-a dublat/triplat dimensiunea, il scoatem pe suprafata de lucru si-l impartim in bucatele potivite, mie mi-au iesit 13 bucatele :) Cu mainile aranjam fiecare bucatica si incepem sa punem umplutura inautru si cu grija sa ridicam laturile pentru a inchide chifla fara sa rupem aluatul (aveti grija sa nu puneti prea multa umplutura, o sa dea pe afara cand o sa vreti o inchideti).

(am pus cam o lingura, o lingura si jumatate din umplutura in fiecare chifla)

(si asa aratau chiflele, unele mi-au iesit super, altele mai putin, dar pentru prima incercare zic ca m-am descurcat destul de bine)

   Le puteti gati la abur sau le puteti baga direct in cuptor, am vrut sa vad cum sunt ambele variante asa ca le-am facut si la abur si la cuptor :D A trebuit sa improvizez un steamer pentru ca n-am asa ceva prin casa, asa ca am pus apa intr-o oala, am asteptat sa fiarba apa, apoi am pus 4-5 chifle intr-o strecuratoare pe care am asezat-o pe oala si am acoperit totul cu un capac si un prosop ca sa fiu eu singura ca ramane acolo aburul :)) Le-am lasat aproximativ 20 de minute.



  Si la cuptor (le-am tinut tot cam 20 de minute, bine, cuptorul meu e mai "special" si trebuie sa am mare grija):


   Au fost ABSOLUT delicioase, mie cel mai mult mi-a plcut varianta la abur, atat de moale si gustosa chifla care s-a imbibat cu sos in timpul gatirii, absolut fenomenale :D Prietenul meu mi-a spus ca n-a mai mancat ceva asa de bun de foarte multa vreme ♥ O sa repet experienta curand? Cu siguranta :D Pare putin cam greu la inceput, dar acum stiu exact ce am de facut ca sa le fac mai repede :)

PS: Daca incercati reteta mea umplutura o sa fie dulce, daca nu va place dustul dulce incercati sa va jucati cu ingredientele pana va place gustul :D

Va doresc o seara minunata, v-am pupat :*:*:*