Pages

  • Home
  • About me
  • Beauty
  • Fashion
  • Lifestyle

Lumpia

17.1.13

Heeeeeey :)

    Zilele trecute am postat pe Facebook un mic teaser al acestei retete, astazi va dezalui ce este si va arat cum se prepara. Am gatit acelasi fel de mancare doua zile la rand pentru ca nu ne-am saturat si am vrut sa testez mai multe metode de a le face. Acesta reteta este originara din China si e foarte populara in Indonezia si Filipine, se asemana puuuutin cu pachetelele de primava si li se mai spune si spring rolls in Asia de Sud. Cred ca stiti deja ca sunt foarte atrasa de bucataria asiatica, desi ei gatesc cu ceapa si usturoi (bleah) cred ca daca as avea sansa sa vizitez o tara din Asia as manca fara sa ma gandesc de doua ori :D

   Pentru ca la noi in tara cu greu gasesti ingredientele de care ai nevoie, sunt sigura ca nu se gasesc pe nicaieri foi de lumpia, vineri cand le-am facut pentru prima data am improvizat folosind foi de foi de placinta :)) Ca apoi sambata sa imi prepar eu singura foile de lumpia.

 Asa arata cele cumparate (daca stiti de unde pot sa le cumpar, va rog frumos sa-mi spuneti :D)


   Cum se prepara foile de lumpia? Foarte, foarte simplu. Asemanator cu felul in care preparam clatitele (eu m-am complicat foarte mult si a durat o vesnicie)

Ingrediente pentru foile de lumpia: (nu e musai sa folositi aceeasi cantitate, in functie de cat de multe vreti sa faceti):
*360 gr faina;
*3 albusuri de ou;
*apa - dupa ochi - trebuie sa fie foarte subtire amestecul;
   
   Ungem putin (puutin) tigaia cu ulei si apoi turnam aluatul intr-un strat foarte, dar foarte subtire, nu vrem sa facem clatite :)) Lasam putin sa prinda un pic de culoare, apoi trecem la urmaroare si tot asa. Asa obtinem foile de lumpia.


Asa arata cele facute de la 0 de mine:



Pentru umplutura am folosit: (mai puteti adauga: ceapa, usturoi, varza alba, etc)
*400 gr tocata porc;
*2 morcovi
*1 ardei;
*mazare congelata;
*un cub Maggie;
*sare;
*piper.
*1 ou - pentru a lipi foaia.


   Radem morcovul si taiam in bucatele mici ardeiul. Calim morcovul si ardeiul, mazarea am pus-o in tigaia mea fake Dry Cooker, e mai gustoasa daca o prepar asa decat daca o fierb. Apoi pun carnea in tigaie si o las pana e facuta.

   Daca folositi foi de placinta (groaznic de umblat cu ele, mi s-au tot rupt) asa se face un lumpia:

   Taiem lumpia in triunghiuri:


    Punem in fiecare foaie putin din umplutura:


   Rulam o data, apoi aduce coturile inautru si continuam sa rulam, folosim putin ou pentru a prinde foaia:



   Si apoi le punem la prajit:


   Cand le scoateeeem arata asa:


   Si le servim asa :D


   Intamplator cand cautam ceva legat de lumpia am vazut ca le putem servi si la desert: puneti in loc de umplutura de mai sus fructe si putin zahar :D Eu am pus bucatele de banane si zahar (cu ocazia asta am aflat ca nu-mi plac bananele flescaite :D), data viitoare vreau sa pun bucatele de mere, zahar si scortisoara :D


   Nu pot sa descriu cat de bune sunt, n-am cum :)) In week-end le prepar din nou, prietenul meu nu a apucat sa manance, iar eu nu m-am saturat :D Sunt perfecte pentru atunci cand aveti musafiri si vreti sa ii uimiti cu talentul vostru in bucatarie, sunt tare aratoase si usor de facut, chair daca dureaza ceva pana le preparati :)

Ati mancat pana acum ceva asemanator? Sunteti tentati sa incercat reteta? :D

Va doresc o seara minunata, v-am pupat :*:*:*